TV lifestyle interview Sama doma
Zuzana Marková hostem nejsledovanějšího lifestylového pořadu Sama doma na ČT 1:
Zuzana Marková hostem nejsledovanějšího lifestylového pořadu Sama doma na ČT 1:
Česká sopranistka Zuzana Marková již šest let září na světovém operním Olympu. V Praze jsme se s ní setkali poprvé na koncertě v roce 2018, kde publikum okouzlila stejnou měrou jako operní diváky v Benátkách, Florencii, Janově, Římě, Palermu, Neapoli, Turíně, ale i Paříži, Vídni, Berlíně nebo Los Angeles. O tom, že se zařadila k prominentním světovým pěvcům, a to především v italském repertoáru, není prostě pochyb. Klavírním partnerem Zuzany Markové byl tentokrát Lukáš Klánský, který patří k nejvýznamnějším a nejžádanějším klavíristům mladé generace.
Jako malá se Zuzana Marková nejraději schovávala pod klavír, na který hrála její maminka, a byly doby, kdy s hudbou trávila i dvacet hodin denně. Kromě zpěvu studovala dirigování, začínala v Ostravě, ale brzy přesídlila do Itálie, kde se vypracovala v žádanou belcantovou pěvkyni. Zpívala s Plácidem Domingem, ve Státní opeře v Praze na podzim vystoupila ve své erbovní roli Violetty ve Verdiho La traviatě; pražská verze je její patnáctá v pořadí. Vizitku moderoval Daniel Jäger.
“L’altra grande interprete sul palco è Zuzana Marková, la quale regala una Gilda convincente sul piano della recitazione (si ricordi il carattere ribelle che Michieletto ha pensato per la Gilda di questa produzione, un’adolescente irrequieta) e su quello vocale. La Marková vanta, infatti, una voce squillante, tersa nei vari passaggi, capace di infiorare abbellimenti con facilità. Indimenticabile il suo «Caro nome che il mio cor», fraseggiato con freschezza, agilità, pulizia, ma soprattutto con un’innocenza ed un fuoco, al contempo, che raramente si colgono in quest’aria che rischia di diventare, in molte performances, un mero (seppur bellissimo) esercizio di canto. Anche al netto di qualche durezza nella parte acuta, la Marková supplisce con una lettura indimenticabile. Così, pure, la cantante stupisce in positivo nei duetti.”
– Stefano Ceccarelli (Ape musicale)
Zuzana Marková, Gilda_ prove_foto di Fabrizio Sansoni
“Avec son timbre clair et ses aigus éclatants, elle assume vaillamment les scènes les plus redoutables ; on admire également une longueur de souffle éblouissante qui lui permet de nous offrir une folie sur un fil.”
Valentin Gautron Lavarone (Bachtrack)
11/2021
© J. Berger / Opéra Royal de Wallonie-Liège
“Cette superbe soprano…a gardé son allure de jeune fille et sa voix délicate aux aigus cristallins. D’une parfaite crédibilité dans ce rôle la voix épouse ses sentiments, tout en retenue, qui passent avec aisance et simplicité du bonheur à la souffrance. L’émotion transparait dans sa voix ; les couleurs, les nuances sont aussi belles dans la puissance que dans les piani et n’enlèvent rien à l’éclat des aigus. … Une Luisa de rêve avec l’âme au bord des lèvres.“
Jocelyne de Nicola (GB Opera), 4,2021
Photo Christian Dresse
“Czech soprano Zuzana Marková invested Pamina with luminous tone, infectious sympathy and touching pathos. Her Act II aria “Ach ich fühl’s” was easily the finest singing of the evening.“
Truman C. Wang (Classical voice)
11/2019
Photo credit: Cory Weaver / LA Opera
Pour ses débuts à l’Opéra de Paris, Zuzana Marková est une révélation. La technique est superlative. Ses aigus et suraigus assurés, son medium et ses graves consistants lui permettent d’affronter le belcantisme du I, le lyrisme du II et le dramatisme du III
9/2019
Steeve Boscardin (ResMusica)
“… Marková lets us see the inner turmoil her character is dealing with. Her presence is so strong here, both vocally and physically, that she comes close to dominating the production.”
Jim Farmer (Artsatl)
4/2019
Photos by Nunnally Rawson
© 2023 Zuzana Marková - všechna práva vyhrazena
Zásady zpracování osobních údajů | Webdesign: WP4you.cz